Verblijf op startcamping in Urrugne van de ANWB kampeerreis Andalusie 2018

12 mei 2018 - Urrugne, Frankrijk

Vannacht is het gaan regenen. Af en toe weer even droog en dan begon het weer.

Deze morgen pas om 08.30 uur opgestaan en gaan douchen.

Bij terugkomst in de caravan had Dineke de thee al klaar staan.

Daarna lekker ontbijt genuttigd, terwijl het weer was begonnen met regenen.

Daarna met de auto naar de Lidl gereden om boodschappen te doen.

Omdat er  in de tank nog maar benzine zat om 60 km te rijden moest ik een tankstation opzoeken.

Op mijn nieuwste TomTom kon ik niet selecteren waar het dichtst bij zijnde tankstation was.

Dus op de gok eerst even doorgereden naar het centrum van de stad, waar echter geen benzinestation te vinden was. Toen maar effe verder gereden .

Waar we uitkwamen was bij de Atlantische Oceaan, waar de golven flink te keer gingen.

Intussen nog maar 40 km om te rijden.

Dus eerst terug naar de camping om de boodschappen uit te laten.

Toen maar weer mijn oude TomTom van stal gehaald en ja hoor die gaf aan dat er bij winkelcentrum Le Clerc  ook een benzinestation was.

Via een smal weggetje vanaf de camping was het  ongeveer 4 km rijden. Daar aangekomen kon ik de tank weer helemaal vol gooien met 66 liter superbenzine, die hier zelfs 10 eurocent goedkoper was dan de prijs van 1 liter Euro 95 op de autosnelwegen.  Dus het loont om zo veel mogelijk in de plaatsen te tanken.

Bij terugkomst was het zo waar droog geworden, maar in de caravan was de temperatuur gedaald naar 17 graden. Dus kachel aan met behaaglijke temperatuur van 24 graden.

Terwijl wij aan het eten waren kwamen er weer enkele deelnemers voor de reis binnen, waaronder Antonie en Herman van onze Pyreneeën-reis van 2 jaar terug.

Effe lekker bijkletsen van de intussen beleefde avonturen en Herman geholpen met een ander snoer omdat zijn snoer geen stroom doorgaf.

Gisteravond  heeft het bijna de hele avond geregend.

Lekker in de caravan met de verwarming aan een mooie  autoritje  bekeken naar de kust. Want morgen zou het droog en zonnig zijn.