12 juni - reisdag naar camping Lago Resort in Nuévalos

12 juni 2018 - Nuévalos, Spanje

12 juni

Vandaag rijden we naar onze voorlaatste camping Lago Resort in Nuévalos. We vertrekken om 08.50 uur van de camping.

We rijden een afstand van ruim 300 km.

Bijna de hele route gaat via binnenwegen op een stuk snelweg (A33) na van ca 60 km.

Het eerste gedeelte van de route gaat door een prachtig afwisselend landschap met akkerbouwvelden en dan weer door heel ruig rotsachtig gebied.

Delen van onze route gaan over glooiend terrein , maar ook enkele wegen met lange afdelingen van 8%. We rijden door allerlei dorpjes, waardoor het geen eentonige route is.

Na ongeveer 130 km  houden we een koffiestop op een parkeerstrook aan de rand van de weg, die door een hoog rotsachtig gebied gaat (foto).

Onderweg passeren we meerdere provincies zoals Valencia en Guadalajara.

Via meerdere N wegen, zoals de N211 en  N234 rijden we het dorp Molina de Aragon binnen, waar we benzine tanken (foto) ,  want je weet maar nooit of je op de volgende smalle wegen een tankstation tegenkomt.

Bij het wegrijden volgen we ruim 30 km lang de CM210 door landbouwvelden.

Als we de provincie Zaragoza binnenrijden , wordt de weg smaller en het wegdek slechter. 40 km per uur op deze weg is hard genoeg als je wilt dat de spullen in de caravan op zijn plaats blijven liggen.

Op stukken weg kan je elkaar amper passeren. Op deze weg zijn ook nog de nodige krappe haarspeldbochten, waarbij je hoopt geen tegenliggers te ontmoeten. Dat geluk hebben we.

Wel heb ik intussen een vrachtauto en enkele personenauto’s achter me zitten.

Op een stuk weg bij een afslag laat ik hen passeren en kan ik in een rustig tempo verder rijden, waarbij ik onderweg kan stoppen om foto’s te maken van prachtig gekleurde velden en heel veel klaprozen in de bermen langs de weg, die vrolijk aandoen.

Het reisboek gaf aan dat we ook langs zonnebloemvelden zouden komen, maar die hebben we niet gezien.

Als we ongeveer 300 km gereden hebben gaan we een beschermd natuurgebied in. Links van de weg ligt het klooster Monasterio de Piedra  waar we morgen een bezoek brengen.

De laatste 20 kilometer hebben we  voor het eerst in deze vakantie in de regen gereden.

Als we het dorpje Nuevalos uit zijn , is de camping niet ver meer.  Het is een terrassencamping. Wij hebben een plek,  die wat hoger gelegen is. Uitzicht heb je niet,  want overal staan bomen.

Op deze camping is geen Wifi en zijn we afgesloten van de buitenwereld voor kontakt via het internet. Reisverslagen en foto’s kan ik niet op het reisblog zetten. Dan wordt pas op de laatste camping van deze reis.

Om 17.30 hebben we onze laatste Happy Hour. Door het mindere weer is dit nu  in een zaaltje bij de receptie. Het gaat er weer gezellig aan toe, waarbij de leiding ons trakteert op warme worstjes, ham met asperges en fruit naar keuze  d.w.z. meloen, appel  en peer.

Om 18.30 keren we terug naar de caravan.

Het is geen weer om buiten te zitten.

Dus moeten we ons vermaak binnen zoeken.

1. Tien en Ton:
    14 juni 2018
    Weer mooie plaatjes👍🏻En zeker weer genieten van de rit het is en blijft een mooi landschap.groetjes aan Dineke