11 juni - vrije dag

11 juni 2018 - Villargordo del Cabriel, Spanje

Vandaag een vrije dag op camping Kikopark in Villargordo del Cabriel (Valencia)

Vanmorgen na het ontbijt boodschappen gedaan in dorpje Minglanilla op enkele kilometers van de camping.

Daar aangekomen in het centrum, waar nog amper levendig verkeer te ontwaren is, vonden we een Mercado winkeltje bij een plein. Hoewel een bord met openingstijden aangaf dat het winkeltje  open moest zijn,  was die gesloten.

Zelfs de chauffeur van een vrachtauto met bevoorrading voor deze winkel moest onverrichter zaken zijn handelswaar weer inpakken, want er werd niet opengedaan.

Een oudere dame, die daar toevallig aan kwam lopen, heb ik met handengebaar en een paar woordjes Spaans gevraagd of er nog een ander winkeltje was. Ze wees me de Calle (straat) aan,   waar nog een winkeltje was. En ja hoor, die was open. Het was maar een heel klein winkeltje met maar weinig spullen. Wat we nodig hadden, zoals water, boter en jam was er gelukkig. Ik kreeg het idee dat de oudere dame die ons hielp blij was iets te kunnen verkopen.

Toen op zoek naar een benzinestation. Die bleek in de buurt te liggen op ca 1,5 km . Daar de tank van de auto weer helemaal vol met benzine (super 98) . In de winkel van het benzinestation nog enkele artikelen gekocht.

Voordat we zijn teruggegaan naar de camping hebben we nog een tochtje gemaakt naar een uitzichtspunt. Het was een onverhard weggetje, waar je elkaar niet kon passeren en het wegdek meer steen en zand  dan asfalt was. Snelheid niet boven de 10km, want de weg is als maar dalend.

Nu maar hopen dat je niemand tegenkomt. En dat geluk hadden we. Maar de weg is doodlopend , dus moest er gekeerd worden. Daar was maar heel weinig plek voor. Toen maar op geluk langzaam doorgereden en jaar hoor,  er was een punt waar dat kon. Toen diezelfde weg weer terug en hopen dat er geen tegenliggers komen. Onderweg nog een paar mooie uitzicht-foto’s gemaakt. In de verte zagen we de huisjes die op de camping staan. Maar van de camping zelf was niets te zien op die afstand , alleen het torentje van de camping kwam in beeld.

Bij terugkomst weer de foto’s op de laptop gezet om die op het reisblog te zetten.

Het weer is heel wisselend, dan weer even de zon, maar de bewolking wint het. Als de zon verdwijnt is het direct veel frisser. Boven de 20 graden zal het vandaag niet komen.

Vanavond is er een facultatieve maaltijd gepland in het campingrestaurant.  We konden hier voor inschrijven en konden kiezen uit verschillende voor- hoofd- en nagerechten.  Inclusief een drankje en koffie kost dit € 18,00 per persoon.

1. Tien en Ton:
    11 juni 2018
    Mooie rit zo te zien met mooie plaatjes,het is en blijft een mooi land met ruige natuur.
  2. Aad en Bep:
    11 juni 2018
    Nou Guus en Dineke, jullie genieten er wel van. Zo beleef je het een en ander. Ook allemaal mooie foto's. Hartelijke groeten en tot ziens.Geniet er van zolang het kan.
  3. Ben en kittt:
    14 juni 2018
    Leuk allemaal weer om jullie ervaringen te lezen. Ook omdat dat herkenning geeft van deze reis die we ook al 2 keer gemaakt hebben.
    Wij zitten nu op het verste puntje van onze reis. De Bulgaarse riviera. Temp. Steeds al die tijd al warm. Meestal rond de 30 gr. In 4 weken 2 buitjes gehad. Alles verder prima hier. Groetjes,