Aankomst startcamping in Urrugne van de ANWB kampeerreis Andalusie 2018

11 mei 2018 - Urrugne, Frankrijk

Nadat we de caravan met de mover achter de auto hebben aangehaakt, verlaten we om 09.00 uur de camping  om naar onze volgende bestemming in Le Teich te rijden.

Bijna de hele route over de tolwegen gereden. Hiervoor waren we 22 euro kwijt.

In het begin was het rustig op de N10 weg via Angoulême. Maar eenmaal bij de stad Bordeaux werd het drukker en drukker, vooral met veel vrachtverkeer.  Gelukkig konden wij deze stad via de buitenring zonder opstoppingen doorkomen. Dat was voor het tegemoetkomende verkeer  naar Angoulême effe anders. Zeker een file van wel 20 km.  Hier heb ik met constante snelheid van 75 km gereden omdat de caravan door zijwind en door de zuigkracht van het achteropkomend vrachtverkeer steeds een flinke tik kreeg , hetgeen te merken was aan het stuur.

Na Bordeaux was het een weg van stijgen en dalen. Bij stijgend verkeer blijven de vrachtauto’s netjes achter je rijden op de rechterbaan, maar zodra de daling begint gaan ze met grote snelheid onze auto-caravan combinatie voorbij met flinke zuigkracht.

We hebben onderweg 3x gestopt.  Om rond halftwee kwamen in het plaatsje Le Teich aan. Daar waar onze TomTom aangaf dat we de bestemming hadden bereikt, bleek er helemaal geen bordje te vinden waar de camping lag. Ook mensen die ik vroeg naar de camping wisten dit niet. Dan kan je wel blijven zoeken maar dat schiet ook niet op. Dus heb ik de TomTom daarna ingesteld op de vertrekcamping  Larrouleta in Urrugne. Waar we om 16.30 aankwamen.

De temperatuur onderweg van 24,5 graden was intussen teruggelopen tot 20 graden. Je kon de Pyreneeën  zien liggen in de wolken.

We dachten daar als eerste van de alle deelnemers aan deze reis op de camping aan te komen. Dat was een illusie. Er waren al 4 equipes voor ons deze dag gearriveerd.

De dame van de receptie ging ons voor op met de fiets naar onze campingplek.

Een prachtig vlakke plaats, waar we kennis hebben gemaakt met de aanwezige medereizigers.

Even na ons kwam er nog een echtpaar binnen, die de rit van huis in 2 dagen hebben gemaakt.

Ik moet er niet aan denken om 600 km op één dag te rijden met caravan.

De 449 km, die we vandaag hebben gereden. was eigenlijk al een beetje te vee