Op weg naar startcamping van de ANWB kampeerreis Andalusië 2018

10 mei 2018 - Couhé, Frankrijk

Vanmorgen om 09.00 uur vertrokken naar onze volgende bestemming camping Les Peupliers in Couhe, waar we om 14.30 zijn gearriveerd met een heerlijk zonnetje.

Deze camping hebben we in 2012 ook aangedaan op onze reis naar Portugal en Spanje. En ook dit jaar is deze camping weer opgenomen in die reis ,wat al bij de receptie stond vermeld.

Op deze camping is op alle plekken een prima internetverbinding, waardoor ik mijn reisblog kon bijwerken.

Het was 12 graden toen we vertrokken met een dikke wolkenlucht.

We hebben eerst de N154  genomen  tot even voor Orleans en toen via de tolweg A10 richting   Tours en Poitiers  naar de  N10 richting  Angouleme.

Aan tolgeld  waren we 53 euro kwijt.

Ook de benzine is hier aan de prijzige kant. Euro 95  is € 1,69 per liter.

Een rit van ruim 300 km zonder opstoppingen. Alleen waren er op 2 gedeelten van de N10  werkzaamheden aan de weg met matiging van de snelheid.

De hele route heb ik tussen 80 en 85 km gereden.

Naarmate we naar het Zuiden reden klaarde de lucht op met af en toe zon, maar de temperatuur is niet boven de 17 graden geweest. Een heel verschil met de dagen hiervoor.

Normaal wordt het als je naar het Zuiden rijdt warmer, maar deze vlieger gaat deze week niet op, want de weersverwachting wordt beduidend minder.

Morgen schijnt het nog een mooie dag te worden als we naar de camping in Le Teich rijden.

Deze camping ligt in de buurt van Arcachon aan de Atlantische Oceaan. Voor we daar zijn gaan we via de N10 richting Bordeaux en vandaar buigen we af naar zee

1. Natasja van der Winden:
    13 mei 2018
    Wat een mooie camping is les Peupliers!
  2. Anneliese peters:
    14 mei 2018
    Guus het ziet er goed uit.nou jammer vanhet weertje.hier is het ook echt slecht
    weertje.hopelijk zeker met vakantie hoop je op mooi weer.mooie foto's.gr van Anneliese