Reisdag van Urrugne naar Burgos in Spanje van de ANWB kampeerreis Andalusie 2018

15 mei 2018 - Urrugne, Frankrijk

Om 09.00 opgestaan.  Als ik een blik naar buiten werp is er een dikke wolkenlucht. Ook de temperatuur was niet aangenaam. Ca 12 graden.  Maar wel droog. In de loop van de ochtend brak ook de zon nog door.

De leiding had een zaaltje geregeld waar we een eerste gezamenlijke koffieochtend met heerlijke punt Baskische taart.  Van iedereen is er buiten een foto gemaakt voor het samenstellen van een smoelenboek met namen erbij om elkaar beter te leren kennen. Ook kreeg iedereen een nummer voor op de auto en caravan of camper en een ANWB opvouwbare tas met een boek vol met Tips voor Trips.

Deze reis gaan er 6 campers mee.

Het was een gezellige maar wel rumoerige ontmoeting door de akoestiek van het zaaltje.  Zo hebben we met bijna iedereen kennis kunnen maken.

Daarna ging iedereen weer zijns weeg terug naar eigen plek.

Wij zijn met Anthonie en Herman meegereden naar de Lidl om daar boodschappen te doen.

Om half zeven was een bustochtje van 20 minuten gepland naar het restaurant Les Trois Frontrines in La Rune, gelegen aan de voet van een hoge berg, waar onze welkomstmaaltijd is genuttigd met uitleg over deze reis door de toeristische leiding en uitreiking van het smoelenboek.

Er waren 2 lange tafels gedekt.

We kregen daar een heerlijk welkomstdrankje. De bediening serveerde ons  op een heerlijk voorgerecht met rauwe ham en meloen. Daarna kregen we een heerlijke maaltijd voorgeschoteld met varkenshaas, mosterdsaus en gebakken aardappeltjes. Als toetje kregen we eerst een punt Baskische taart en een kopje espresso.

Het was een geanimeerde ontmoeting onder het genot van wijn, die bij menigeen de tongen losmaakte.

Ik heb hier weer de nodige foto’s gemaakt.

Om 21.30 uur stond de bus weer klaar om ons terug te brengen naar de camping, waar het bij aankomst al aardig donker was geworden.

Bij terugkeer in de caravan was het aangenaam warm, want we hadden de kachel op een laag pitje laten branden.

Om 23.00u zijn we naar bed gegaan, want de volgende dag wachtte ons de reis naar onze eerste bestemming , de stad Burgos in Spanje.

1. Tien en Ton:
    16 mei 2018