6 juni _ 2e vrije dag

6 juni 2018 - Güejar Sierra, Spanje

lEen 2e vrije dag in het programma

Vanochtend, na eerst getankt te hebben in een plaatsje 10 km buiten de camping, hebben we een autorit gemaakt naar de Sierra Nevada.

Bij het bergplaatsje Pinos Genil zijn we via de A395 naar dit Ski-dorp gereden.

Een 25 km lange,stijgende weg naar boven tot een hoogte van 2500 m.

Daar  aangekomen was het bitterkoud, maar 5 graden. De toppen van de berg lagen in de wolken.

We hebben daar in een kleine uitspanning koffie gedronken en in een winkel nog enkele boodschappen gedaan.

De man van deze uitspanning vertelde dat het er s nachts nog 15 graden had gevroren.

Tot voor 3 weken terug lag er nog volop sneeuw in het stadje.

Daarna zijn we rond 13.00u weer teruggereden naar de camping. De hele weg terug is dalend met af en toe prachtige uitzichten op het dal en het stuwmeer.

In totaal 75 km gereden.

Op de camping was het op dat moment niet meer dan 15 graden. Later als de zon er even bij kwam was het lekker, maar de zon liet zich maar af en toe even zien. De wolken ware de zon de baas.

Ik heb op de camping nog mijn auto gewassen, zodat die er weer schoon uitziet voor de rit die we morgen gaan maken naar Crevillent, (richting Alicante) de langste rit op onze vakantie.

We hebben dan ook na terugkeer niet meer buiten gezeten. Rond halfzeven is het ook nog gaan even gaan regenen.

Tijd om de foto’s weer op de laptop te zetten en een selectie hiervan te maken van het reisblog.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Tien en Ton:
    6 juni 2018
    Wat zit je jaar goed👌Leuk he zo'n lokaal kappertje
  2. Ben&Kitty:
    7 juni 2018
    Hoi Guus en Dineke, geweldig dat het jullie goed gaat op deze mooie reis, geniet er maar van en ben blij dat het niet zo warm is als bij ons. Zitten nu in Bukarest en hier is het zo`n 29 graden, maar we klagen niet. Tot lezens en de groeten