28-mei uitstapje naar Vejer de la Frontera en strand Conil de la Frontera

Vandaag nog een vrije dag.
De vorige avond heeft onze techn.begeleider de accu weer helemaal in orde gemaakt en kan ik op eigen gelegenheid met de auto een ritje maken.
We gaan via binnenwegen naar het bergdorp Vejer de la Frontera.
Onderweg zien we de zonnebloemen in volle bloei. Prachtige gele velden.
Om bij het dorp te komen moeten er heel veel haarspeldbochten worden genomen.
Eenmaal boven is het een drukte van belang met toeristen. Bijna alle parkeerplaatsen zijn bezet.  Ik rijd door het centrum van deze stad door smalle straatjes met overal kinderkopjes. Als ik een steile weg naar beneden rijd, zie ik een parkeerplaatsje vrij komen.
Daar de auto geparkeerd en lopend terug de steile weg op naar het centrum.
Het is een ydilisch stadje.
Ik neem daar een paar foto's en gaan daar op een terrasje zitten. Drinken koffie en nemen omelet en belegd broodje.
Dan lopen we weer langzaam terug naar de auto.
Om het stadje uit te komen moeten we door zeer smalle straatjes ,voordat we weer op de doorgaande route komen.
Dan rijden we naar het strand in de campingplaats Conil de la Frontera.
Gelukkig kan ik de auto daar op het strand parkeren.
Bij één van de strandtentjes nemen we een cola en een biertje.
Het is daar heerlijk zonnig weer en hebben een prachtig zicht op zee en de steile kustlijn.
Dan rijd ik weer terug naar de camping en kom daar rond 15.30u aan.
In totaal is dan rond 50 km afgelegd.
Onderweg nog even de tank weer helemaal gevuld ben benzine E95.

Op de camping nemen we onze rust.

Eerst nog lekker in de zon gezeten maar dan betrekt de lucht.
Een mooie gelegenheid voor mij om de foto's van deze dag op de laptop te zetten en het reisblog weer bij te werken.
Gelukkig klaart de lucht weer op en kan ik nog lekker in het zonnetje zitten en leest Dineke haar boek uit.
Na het eten wandelen we nog een rondje camping.
Morgen wacht ons weer een excursiedag.