Op weg naar startcamping van de ANWB kampeerreis Andalusië 2018

6 mei 2018 - Péronne, Frankrijk

Vandaag , zondag 6 Mei 2018, zijn we onze reis begonnen met een  ANWB kampeerreis naar Andalusie in Spanje.

We zijn om 08.45 vertrokken uit Maassluis en  via Roosendaal, Antwerpen naar Peronne in Frankrijk gereden met enkele stops onderweg voor de inwendige mens en zijn behoeften.

Voor ons is deze camping Le Port de Plaissance, vertrouwd, want we waren daar in vorige jaren ook meermalen neergestreken. Je mag bij aankomst zelf je plekje zoeken.  Mooie plekjes genoeg om te kiezen.

De receptie gaat pas open om 18.00uur. We betalen hier voor 2 dagen € 34,00 .

Als we aankomen is het stralend weer, net als de hele reis onderweg.

In totaal 330 km gereden.

Hier kon de auto en caravan combinatie in tact blijven, want er was ruimte genoeg.

Hier hadden we een mooie plek, maar met verrassingen toen we de caravan eenmaal op zijn plek hadden staan.

Iedere keer vielen en druppels uit de bomen.

Binnen no-time was de auto smerig en ook de caravan bleef hier niet vrij van.

Maar op een blauwe gekleurde auto is alles beter zichtbaar dan op een witte caravan.

De hele nacht druppelde het gestaag  door op het dak van de caravan.

De volgende dag op onderzoek uitgegaan. Waar komen toch die duppels vandaan? En  wat bleek? Er zaten in de hoge bomen overal schuimplekken bij de bladeren die vol met beestjes zaten. Kennelijk moesten die doorlopend een plasje doen.

Ik heb meteen de auto moeten wassen om erger te voorkomen , want de natte substantie bleek ook nog vettig en kringen te geven op de lak van de auto.

In de avonduren heb ik me verder verdiept in de reis die we gaan maken.