1 juni - vrije dag in Ronda

1 juni 2018 - Ronda, Spanje

We hebben ons voorgenomen het vandaag rustig aan te doen. Maar we moeten nog wel boodschappen doen om eten voor de komende dagen te kopen. Er zijn enkele winkels w.o. de Aldi. We besluiten om daar de boodschappen te doen. Ik heb het adres gekregen en toets dit in op de TomTom. De straat is bekend. Dus rijden maar. Als we langs een benzinepomp komen wordt eerst de tank weer helemaal bijgevuld. Dit maal met E98.

Ze, d.w.z. technische begeleiders van vorige reizen, hebben mij altijd verteld om na enkele tanken benzine met E95  super te tanken of wel E98.

Dat schijnt voor oudere auto's beter te zijn. Gelukkig is de prijs van de benzine veel lager dan in ons land en Frankrijk. Als ik verder rijd op de TomTom moet ik een straat inslaan die verboden is om in te rijden. Wat dan? Ik stel de TomTom in op een alternatieve route.  Maar wat is het geval ook de route komt weer uit bij de weg die verboden is om in te rijden.

Misschien ligt het aan mijn oude TomTom.  Maar in de caravan heb ik ook nog een nieuwer exemplaar. Rondrijden als een kip zonder kop heeft ook geen zin. Dus terug naar de camping. Het blijkt dat voor ons ook andere reisgenoten hetzelfde is overkomen. Nieuwe TomTom geprogrammeerd op adres van de Aldi. De weg er naar toe geeft aan 7 km. We moeten helemaal buiten de stad omrijden , want de Aldi ligt aan de andere kant. Dan zie ik ineens een groot bord Super Sol. Daar zou de Aldi ook moeten zijn. In andere plaatsen zie je bijna overal borden van Aldi of Lidl staan. Hier nergens. We gaan in deze grote winkel onze boodschappen doen en keren dan terug naar de camping om het verder rustig aan te doen.

In de avond ga ik er nog met mijn fototoestel op af om vogels te fotograferen. Er zou hier o.a. de Distilvink zitten. Één van onze medereizigers  helpt mij het vogeltje zoeken.  En zo waar vliegt het beestje van boomtop naar boomtop. Als het even blijft zitten kan ik zo waar met de telelens het beestje in beeld krijgen. Het is een prachtig vogeltje dat ook nog mooi kan zingen.

In de avonduren bij ondergaande zon neem ik op een plek buiten de camping nog enkele foto's.

1. Greet:
    2 juni 2018