21 mei - Reisdag van Mérida naar Dos Hermanas (Sevilla).

21 mei 2018 - Dos Hermanas, Spanje

Vandaag rijden we voornamelijk op de autosnelweg met een afstand van 215 km met veel contrasten.  Het wordt ook wel de Zilverroute genoemd. De eerste 50 km zijn vrij vlak met bijna overal velden voor teelt van druiven.

Dan komen we in een glooiend landschap, wat even later verandert in een stijgende en dalende weg  van 6%  en we zien zelfs hoge bergkammen,  waarop nog sneeuw ligt.

Het is op deze weg  (E803/N630) vrij rustig met verkeer en we rijden ook nog door enkele tunnels.

Na ca 110 km gaan we de weg af om koffie te drinken. Daar treffen we nog enkele andere deelnemers.  In het restaurant koop ik nog vers brood. Als we vandaar weer verder rijden,  gaan we de provincie Sevilla binnen. Eerst rijden we een stuk op weg A49 richting Huelva  en kort daarna richting Cadiz.

Het is even goed uitkijken om de juiste afslag te nemen, waarbij de linker weghelft aangehouden moet worden. We passeren een 50 meter hoge spanbrug bij Sevilla, waarna we een aantal rotondes moeten nemen richting Dos Hermanas.

Dankzij  een door de leiding uitgezette ANWB bewegwijzering in verband met wegwerkzaamheden ter plaatse, bereiken we rond 13.30u al deze camping.

Dan is het weer lootjes trekken voor de plek. We loten een mooie plaats met schaduw en zon, dichtbij het sanitair gebouw. Bijna alle overige deelnemers hebben een schaduwplek onder de bomen in kleine vakken.

Om 19.30u staat de bus voor om ons naar Sevilla te brengen, waar we eerst onder leiding van onze gids Giel een wandeling maken door een gedeelte van de binnenstad om daarna naar het theater te gaan ,  waar we op een prachtige flamenco show worden getrakteerd.

Na afloop wandelen we in de avonduren door de Joodse wijk, Santa Cruz, waar ons bij een café een zomers drankje wordt aangeboden. Daarna keren we met de bus terug naar de camping waar we om 23.00u aankomen.

De volgende dag wacht ons een excursie ,wederom naar Sevilla.