Op weg naar startcamping van de ANWB kampeerreis Andalusië 2018

9 mei 2018 - Chartres, Frankrijk

Vanmorgen grauwe lucht bij het opstaan.

Na 2 uur brak de zon door en werd de lucht weer helder blauw met af en toe een wolkje.

We hebben in de ochtend een wandeling gemaakt vanaf de camping naar het centrum van de stad Chartres.

Daar heb ik foto’s genomen van 2 oude kerken, mooie oude vakwerkhuizen en ook enkele natuurfoto’s.

Vlakbij de oude overdekte markt hebben we op een terrasje koffie gedronken.

Nou die Fransen weten ook wel van prijzen. Maar liefst € 8,40  voor 2 kopjes koffie.

Rond 12.30 uur waren we  terug op de camping . Eerst gegeten en daarna lekker zonnen op mijn comfortabele campingstoel  en een dutje gedaan.

Ik wilde wel eens weten hoeveel we gewandeld hebben en dat is tegenwoordig met een app op je telefoon prachtig te bekijken. Afgelegd 8,6 km, 10.228 stappen en 1 trap van 50 treden.

In de namiddag is het weer gaan veranderen. De lucht trok helemaal dicht en de temperatuur daalde naar 18 graden, terwijl het in de middag nog boven ca 23 graden was.

In de avonduren mijn reisblog gaan bijwerken bij de receptie, want daar is alleen internet.

Echter de internetverbinding is  langzaam en valt soms weg.

Ook op dat punt mag deze camping wel wat investeringen doen, want op de campingplaatsen is er geen internetverbinding mogelijk.

In de caravan is nog een heerlijke temperatuur.

Ik heb hier mijn dagboek weer bijgewerkt en foto’s overgezet van toestel naar laptop om te bewerken.

1. Pia:
    14 mei 2018
    Toevallig!!!! Ooit heb ik met mijn koor gezongen in de kathedraal van Charters.
    Mooie foto's weer.