Op weg naar startcamping van de ANWB kampeerreis Andalusië 2018

8 mei 2018 - Chartres, Frankrijk

Om 08.45 vertrokken van de camping, bij 18 graden in Peronne naar Chatres.

Steeds als ik mijn TomTom instelde op deze bestemming werd ik via/door Parijs geleid.

Dat wilde ik niet.

Gelukkig had ik nog een (oude) 2e TomTom bij me, die me uit de brand hielp en een alternatieve route kon kiezen.

Deze ging via Amiens,  Beauvais en  Dreux  op N- en D- wegen door een landschappelijk prachtige omgeving met leuke  kleine dorpjes, waar tegenwoordig ook overal verkeersdrempels in grote getale zijn te vinden. Dus heel langzaam met 5 km per uur , want anders de ligt de boel in de caravan binnen no-time van zijn plaats.

De route was 265 km . Wel wat langer dan de snelste route via Parijs, maar daar kan je ook in de ochtendspits verzeild raken en zomaar 1,5 uur kwijt zijn.

Om 15.30u waren we op de camping .

Nadat we ons hadden aangemeld bij de receptie en € 34, 00 voor 2 nachten is betaald, zijn we neergestreken op een mooi plekje met zon en schaduw.

De sanitaire voorzieningen op deze camping zijn middelmatig.

Maar 1 zittoilet  aanwezig en de overige bekende Franse sta-toiletten. Het sanitair kan dus wel een opfrisbeurt gebruiken.

Hier komen we aan de praat met een Nederlander die de ANWB reis naar Portugal en Spanje gaat maken. Die hebben Chartres als vertrekcamping, waarbij de start is op zondag. De leiding voor deze reis was nog niet gearriveerd.  Men verwacht die donderdag of vrijdag.

Zo zie je maar, overal zijn er mensen onderweg met een ANWB vakantiekampeerreis.

1. Greet:
    10 mei 2018
    Weer leuke verslagen Guus. Een hele fijne reis en we gaan het bijhouden wat jullue allemaal doen op deze mooie reis. Groetjes Geert en Greet